Tisdag

Hej hej världen.
.
Nu är det några dagar sedan jag skrev sist och det känns ganska befogat; jag har inte gjort ett dugg värt att skriva här :P
.
Nästa vecka däremot, då ska jag jobba! Ska bli så himla skönt att jobba lite och tjäna pengar, en vecka är ju bättre än ingenting är min filosofi. Med andra ord kommer jag vara en vandrande zombie hela nästa vecka, börjar 06.00 varje dag så då är det förståeligt med tanke på att jag går upp 10 varenda dag nu ^^ Hahah, men det blir bra ändå.
.
.
.
Jag håller dessutom på att klura lite på Capo och hans bett. Jag köpte ett nytt träns till honom för nån månad sen men har bara kunnat rida litegrann med det innan allt gick utför. Jag vet inte vad som är fel, men sidostyckena glappar även då bettet är uppspänt så mycket det är möjligt, det resulterar i att bettet inte ligger still i munnen och gör Capo ännu mer fladdrig och ostabil än vad han redan är. Nu är min tanke att testa ett Nova-bett, dom är ganska dyra så jag ska kolla med lite folk först, men av det jag har läst så tror jag att det kan passa Capo bra. Med tanke på att hackamore funkar super i markarbete (bortsett från att han blir alldeles för framtung) så tror jag nova kan funka, det är mjukare än ett tränsbett då det är i nån typ av silikon och ska då göra att hästen vågar söka sig framåt-nedåt.
.
Idag ska jag även testa ett tre-delat istället för det vanliga två-delade tränsbettet, jag har fått för mig att det är fel och ligger fel och att allt är fel... Men det återstår att se.
.
.
Nu ska jag ta tag i disken och göra min arbetande sambo glad. Han verkar inte riktigt gilla att jag sitter och glor i soffan hela dagarna med köket fullt av disk medan han jobbar häcken av sig på jobbet... ;) Ska se vad jag kan göra åt saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback