Stupid cat

Sovit dåligt som en jäkla gnu dom senaste dagarna, drömmer att jag hänger med vampyrer (True Blood-skadad) och har blivit väckt hur många gånger som helst av att Missie försöker bryta sig ut.
.
Det började med att hon lekte Tarzan i persiennerna en natt och jamade som en idiot, hon försökte (och lyckades) ta sig ut på balkongen genom springan som är öppen för att släppa in lite luft genom fönstret. Hon kom ut två gånger så tillslut fick jag lov att stänga fönstret helt. Då var fönstret i köket fortfarande öppet, lika mycket. Jag tänkte att hon nog skulle låta bli det, men icke. Hon kutade in till köket och försökte sig på det fönstret också.. Jävla självmordsbenägen katt måste jag säga. Per fick ia alla fall gå upp och stänga köksfönstret också. Numera är det instängt och varmt som satan i lägenheten, men vad göra? Missie gör ju vad som helst för att ta sig utanför balkongen.
.
Igår fick jag även äran att plocka ner henne från balkongräcket då hon satt och balanserade på det, på utsidan. Var bara att gå sakta för att inte skrämma henne och ta ett stadigt tag i nacken. Idiot katt. Hon måste väl ändå märka att hon är ganska många meter upp i luften??
.
I natt var det Per som blev väckt av att hon öppnat balkongdörren, vettefan hur det gick till, men öppen var den och Missie var ute. Dock hade hon vidgat sina vyer ytterligare; nu var hon på det lutande plåttaket utanför balkongen med bara en hängränna som stopp. Jag hann inte gå upp, men jag hörde hur hon gled på plåten... Kul om hon skulle ramla ner liksom...
.
Idag funderat jag seriöst på att ta med henne hem till mamma och pappa och låta henne stanna där en vecka eller två. Hon vill ju uppenbarligen vara ute så varför inte låta henne vara det? Här är det bara farligt tills dess att vi fått upp nät.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kan ni inte sätta upp nå slags nät runt balkongen eller nåt. Så hon inte kan hoppa ur?

2011-07-07 @ 15:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback