Attentat i Norge

Bombattentat och skjutning i Norge igår. En snubbe som inte tycker som alla andra knallar in på ett ungdomsläger iklädd polisuniform och skjuter mot alla han ser (antar jag). Han avrättar minst 80 ungdomar, skjuter ihjäl dom, helt kallhjärtat utan att blinka. Hur fan är folk funtade?? Att han dessutom utnyttjade förtroendet de flesta har för polisen är ju sjukt det också. När den riktigt polisen kom var folk rädda för dom..
.
Alltså, vart är världen påväg? Vad krävs för att sånt här inte ska hända?
.
Dessutom, hur kommer gärningsmannen dömas? Livstid; för mord på 80 personer? Livstid är inte ens livstid, inte ens i Norge kan jag tänka mig. Edit: 21 år hörde jag precis, det hårdaste straffet man kan få alltså.. hmm... 
.
I och för sig, han lär väl inte vara speciellt populär i fängelset kan jag tänka, att döda/skada barn är väl tabu även bland majoriteten av de kriminella också.
.
.
Nej, nu ska jag inte skriva mer, känns inte bra att sitta och tänka på sånt här.
.
.
Skänker tankar till alla drabbade, både på ön och i Oslo.
.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13363639.ab

Kommentarer
Postat av: Aya badawi- Sweet 18! ♥

I min blogg kan du läsa om killproblem och hur man hanterar kärleken. Jag slänger in videosar om hur man kan försöka glömma ens kärlek och ibland om players osv. Titta gärna in.

Puss

Postat av: S O F I A ♥ / photoshop, skönhet & skvaller!

Fan va söt du är :) Fin blogg också! Hur ser morgondagen ut? :)



PUSS!!

2011-07-26 @ 19:25:21
URL: http://veys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback