inte alltid bra

Man kan inte alltid vara på topp. Den här sommaren har varit så otroligt händelselös så jag vet inte vad. Jag har inga pengar så jag kan inte åka nånstans, Per jobbar nästan varje dag, mina kompisar har jag knappt sett röken av. Det har i stort sett bara varit soffan och jag. Så jävla tragiskt. Det mesta hänger såklart på en själv, att ta sig i kragen och hitta på nåt. Hur jobbigt är det egentligen att gå till gymmet som ligger några få hundra meter bort? Eller det faktum att man faktiskt kan gå ut på stan utan att shoppa och att det är inte en jävel som bryr sig om att jag går ensam. Jag kan nog fortsätta rabbla massa saker, men liksom, jag har inte gjort något av det hittills och troligtvis lär jag inte ändra på mig än på ett tag.
.
Jag tror att ett jobb skulle göra mig gott. Lite rutiner liksom. Nu vaknar jag alldeles försent varenda dag med vetskapen om att jag inte kommer göra ett dugg under hela dagen, varför ska jag då ens gå upp?
.
____________
.
Per sitter ute på balkongen och läser. Det är runt 28-30 grader ute och solen skiner. Han kom nyss och frågade mig om inte jag också ska komma ut och få lite sol på mig. Såklart svarade jag "nej". Varför? Inte fan vet jag, det är varmt och jag blir ändå inte brun. Det känns ovärt.
Great.
.
Jag säger nej till massa annat också, utan att egentligen veta varför, jag tjänar ju inte ett skit på det.
.
Nåt måste ske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback