olycksfågeln

Capo lurk är verkligen min lilla otursfrågel, han skadar sig mer än ofta och han lyckas alltid med att skada sig ordentligt. Det är ungefär som om han tycker att "ska det vara något, så ska det vara ordentligt". Den här gången hittade vi honom haltandes i hagen och när vi tittade på hans hov så såg man att främre delen av sulan var alldeles röd, alltså hade han fått en blödning under/i sulan.

Vi hoppades lite försiktigt att det skulle ge med sig om han fick en egen hage att stå i, men när mamma tog in honom på eftermiddagen så var han självklart blockhalt, kunde alltså inte gå. Hovslagaren fick störta ut och karva i foten på honom. Var en spricka i sulan så något vasst måste ha skurit in, typ som spiktramp ungefär tror jag. Fatta ont de måste ha gjort =S Stackars min älskling..

Nu får han bara stå inne i boxen med foten i bandage i ett par dagar.. han kommer seriöst bli knäpp av det. Ni som har lite koll på mig och alla lurkish problem vet vad jag snackar om.. ultuna, spiktramp, hål i pannan osv..

Kommentarer
Postat av: Bella

asså hur lyckas han? stackars lille hesten :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback